Snižování emisí skleníkových plynů, recyklace odpadu nebo sázení stromů. To všechno jsou ESG aktivity v duchu společenské odpovědnosti a udržitelnosti. kterým se v poslední době věnuje stále více firem. Nyní se k nim ale připojují i světoznámí umělci, například britská kapela Coldplay.
Dlouho očekávané turné kapely Coldplay „Music Of The Spheres“ přináší kromě kvalitního hudebního zážitku i nové pojetí ESG strategie. Slavní hudebníci totiž kromě zisku z koncertů aktivně řeší také snižování uhlíkové stopy nebo recyklaci odpadu. Protože jde o pouhá slova, kapela dále vydala report, který transparentně ukazuje reálná čísla jejich společenské odpovědnosti. Jde tak o vůbec první takto transparentní počin hudební kapely. Má jejich snaha i reálný dopad? A v čem mohou inspirovat i majitele a manažery firem?
Coldplay na cestě k udržitelnosti
Britská kapela má za sebou další úspěch, ale tentokrát nejde o novou desku nebo ocenění. Boduje ve zcela jiném odvětví, kterým je ESG. Snaží se totiž o pozitivní dopad na životní prostředí i společnost a zatím se jí to skvěle daří. Důkazem jsou především konkrétní data, která říkají například to, že se členům skupiny podařilo snížit uhlíkovou stopu na polovinu. Velký podíl na tom má ekologičtější doprava nejen samotných hudebníků, ale i celého jejich týmu a aparatury. Dále se dá spotřeba CO2 hodně redukovat i při samotných show.
Klíčem k úspěchu jsou podle kapely Coldplay i zdroje čisté a obnovitelné a energie. Snaží se je tedy využívat stále častěji. Při vystoupeních to jsou třeba elektrokola, různé solární instalace nebo kinetický taneční parket. Podobných inovací ale chystají ještě více a nad rámec toho se zapojují i do různých udržitelných projektů.
Přináší strategie prokazatelné výsledky?
Pouhá slova o udržitelnosti ale v dnešní době nestačí a Coldplay to moc dobře ví. Prezentuje se tedy konkrétními čísly, která zaujmou na první pohled. Pojďme se tedy na některá z nich podívat blíže. Velmi dobře vypadá už zmiňované snížení produkce oxidů uhličitého, které v porovnání s předchozím turné z roku 2016 činí až 47 procent. Stejně tak se snaží snižovat množství odpadu a zatím darovali potřebným 3770 jídel a 73 kilogramů hygienických potřeb. A na tom je krásně vidět, jak se dá propojit ekologické hledisko se společenskou odpovědností. Z takové strategie si tak mohou vzít příklad i rodinné podniky a vlastně všechny firmy.
Výsledky zaznamenal tým kapely do komplexního reportu a samozřejmě ani na webu Coldplay zásadní informace o udržitelnosti nechybí. Chválíme tedy i transparentnost a přehlednost, která mnohdy chybí. Vždy je ale samozřejmě co zlepšovat. Kapela se proto chce více soustředit i na další společensky a environmentálně prospěšnou činnost a po sázení stromů v rámci iniciativy The One Tree Planted nebo čištění oceánu pod záštitou The Ocean Cleanup má následovat ještě spousta podobných projektů.
Report hudební kapely Coldplay si můžete přečíst zde.