Devětkrát online, osmkrát osobně. Takové je skóre uspořádaných akcí, s nímž uzavírá letošní rok česká pobočka Family Business Network (FBN Czech), přední světové organizace podporující rodinné podnikání. Na schůzích se probírala témata jako nástupnictví nebo rodinná filantropie.
Členové FBN Czech měli šanci se virtuálně potkat s externími řečníky jako kouč, mentor a globální stratég Jan Mühlfeit nebo přední český ekonom Tomáš Sedláček a u kulatého stolu diskutovali například o vedení rodinné firmy v aktuální, turbulentní době nebo jak přistupovat k inovacím v rodinných firmách. Nechybělo setkání s finským podnikatelem a představitelem 4. generace rodinného holdingu Cousin Companies Philipem Aminoffem a akce pro NextGen nastupující generaci, ať už to byly workshopy na osobnostní rozvoj nebo návštěva členského podniku.
„FBN po celém světě sdružuje na 4 000 rodinných podniků a jejich 16 000 rodinných příslušníků, z toho 40 % tvoří nastupující generace. Bohužel statistiky jsou neúprosné a předávání na další generace přežije pouze malá část rodinných firem,” přivítal členy FBN Czech na předvánočním setkání v pražském Národním muzeu David Piškanin, předseda představenstva FBN Czech z 2. generace firmy HOPI Holding.
Mezi sedmi desítkami účastníků nechyběli zástupci z řad majitelů a jejich rodinných příslušníků firem jako Albatros, Siko nebo Linet. Prostor ke vzájemnému sdílení a bližšímu seznámení mělo také 7 společností, které se k FBN Czech připojili právě letos. „Jsme rádi, že i firmy v České republice vnímají výhody členské komunity, kterou FBN vytváří, a přidávají se k nám,” poznamenává Piškanin.
Téma pro české rodinné firmy: Filantropie
Kromě zhodnocení uplynulého roku, se hosté dozvěděli víc o strategické filantropii v rodinných firmách. O své zkušenosti se podělila Silke Horáková, spolumajitelka Albatros Media a předsedkyně správní rady Nadace Albatros, a o aktuálních trendech ve filantropii i o tom, jak přemýšlet o filantropických projektech, promluvily Dagmar Goldmannová a Michaela Kreuterová z nadačního fondu Via Clarita.
Na filantropii a smysl bohatství se zaměří i poslední NextGen setkání v režii FBN Czech tohoto roku, které se uskuteční 10. prosince.
Family Business Network (FBN)
FBN je přední světová organizace zastřešující rodinné podnikání. Nabízí bezpečné prostředí pro rodinné firmy, které prosperují napříč generacemi, a vytváří silný network významných rodinných firem napříč všemi kontinenty. FBN po celém světě sdružuje přes 4 000 rodinných podniků a jejich 16 000 rodinných příslušníků. Dále rozvíjí síť více než 6 400 členů nástupnické generace NextGen ve věku 18-40 let, kteří ještě nepřevzali rodinný podnik. Svým členům tak FBN umožňuje sdílet zkušenosti z rodinného podnikání a života se zástupci rodinných firem napříč celým světem.
FBN Czech je českou pobočkou FBN. Pod heslem Rodiny rodinám napříč generacemi FBN Czech podporuje a rozvíjí středně velké a velké české rodinné firmy. Mezi její zástupce patří např. firmy COMAP, HOPI, NWT, PETROF, RENOMIA, SIKO a mnohé další.
Zástupci nástupnické generace rodinných firem – NextGeni – se v rámci FBN Czech mohou účastnit řady aktivit – např. pracovních stáží u členů FBN, workshopů na osobní rozvoj, neformálních setkání, či např. mentoringu z řad špiček českého rodinného byznysu. Další podrobnosti chystaných akcí najdete na webu FBN Czech.
Pro více informací o FBN a možnostech členství kontaktuje ředitelku Hanu Procházkovou: prochazkova@fbnczech.cz.
Zdroj: Tisková zpráva FBN Czech