Home WEALTH MANAGEMENTSpráva majetku Umělá inteligence? Proč otevřít AI dveře k vašemu Wealth Managementu

Umělá inteligence? Proč otevřít AI dveře k vašemu Wealth Managementu

Autor Redakce

Ví o vás všechno a nebojí se to použít. Přesně tak můžeme charakterizovat fenomén dnešní doby, kterým je umělá inteligence (AI). Jaké možnosti nabízí ve Wealth Managementu? Jednoduše řečeno obrovské, stačí dát na rady expertů a správně ji aplikovat. 

Nejmodernější technologie jsou na vzestupu ve všech oborech, tedy i ve správě bohatství. Zvláště často se v posledních měsících mluví o umělé inteligenci (AI), která funguje na principu strojového učení a pokročilé statistiky. Pokud ji správně uchopíte, vztahy mezi Wealth Managery a klienty určitě nenaruší, naopak je může ještě zlepšit a páci významně zjednodušit. Pojďme se podívat, jak na to.

Jak funguje umělá inteligence a strojové učení?

Umělá inteligence (AI – Artificial Intelligence) využívá prostředky pokročilé analýzy dat ke zefektivnění firemních procesů. Jedním z těchto prostředků je také tzv. strojové učení (ML – Machine Learning), které pracuje s obrovským množstvím dat a na základě předchozích zkušeností je vyhodnocuje. AI následně tyto poznatky převádí do praxe. Lze tedy říct, že strojové učení je podoblastí umělé inteligence.

Využití AI ve Wealth Managementu

Digitalizace hýbe světem a stále se zdokonaluje. Umělá inteligence je tak dalším stupněm v této oblasti. Dosud většina Wealth Managerů vycházela z obecných demografických statistik. Tyto údaje ale nezohledňují individuální potřeby klientů na 100 procent. Strategie Wealth Management však není možné zobecňovat, protože každý má jiné cíle i potřeby. Právě zde má tedy umělá inteligence příležitost ukázat, jak zvládne generovat a využívat personalizované data a vytvářet řešení na míru. Výsledkem je takzvaná hyperpersonalizace, což znamená, že se AI dokonale přizpůsobí novým i stávajícím zákazníkům. Navíc usnadňuje automatizaci procesů a dobře si vede i v otázkách legislativy. Wealth Manageři tak nemusí ztrácet čas s rutinními činnostmi a mohou se věnovat budování vztahů s klienty. Není tedy divu, že ji v poslední době podle webu iTranstition.com začalo využívat až 78 % poradenských firem.

S umělou inteligencí ale mohou pracovat jen lidé, kteří ji umí dobře ovládat. Doporučujeme na to myslet při všech aktivitách, od tvorby strategie přes školení zaměstnanců až po nábor nových pracovníků. Zároveň je potřeba začlenit AI modely do komplexního systému firmy. Celá implementace by měla probíhat pod dohledem odborníků a beze spěchu a s dostatkem času na pilotní provoz.

Win-win pro klienty i finanční poradce?

Podle serveru Wealth Professional může umělá inteligence pomoci oběma stranám. Generuje podrobná a stále aktualizovaná data, díky kterým Wealth manageři dosahují lepších výsledků. Spokojené klienty zase utvrzuje v tom, že si vybrali správného poradce. 

Příkladem povedené aplikace je americký poskytovatel finančních technologií Finantix, který s pomocí umělé inteligence získává data z profilů na LinkedIn. Úspěšně tak propojuje bankovní poradce a klienty s podobnými zájmy a boří tabu založené na tom, že tuto činnost zvládne pouze člověk. Pracuje přitom se strukturovanými i nestrukturovanými daty a na jejich základě vytváří optimalizované zprávy, které mají velkou šanci potenciálního klienta zaujmout.

Upozorňujeme, že umělá inteligence vám může významně pomoct při poskytování služeb Wealth Management a usnadnit život vám i klientům. Nenahradí však osobní kontakt, přístup a především budování vztahů. Wealth Management je především o důvěře a vztazích, které vznikají osobně mezi lidmi, nikoliv pomocí AI.




Chcete mít přístup k prémiovému obsahu, kvartální speciálům nebo dostávat newslettery se zvýhodněnými vstupenkami na akce?

STAŇTE SE ČLENEM KOMUNITY WEALTH MAGAZÍNU A ZÍSKÁTE 9 PDF MAGAZÍNŮ WEALTH MAGAZÍN – PREMIUM NA SVŮJ EMAIL!

Související články