Home WEALTH MANAGEMENTSpráva bohatství Studie ukazuje mileniály jako novou výzvu pro Wealth Managery

Studie ukazuje mileniály jako novou výzvu pro Wealth Managery

Autor Redakce

Jedinců s vysokou hodnotou čistého jmění (High-Net-Worth Individuals) stále přibývá, dokazuje studie společnosti Capgemini. Velkou část tvoří mladá generace, která je známá svou náročností, ale i loajalitou. Co po svých Wealth Manažerech vyžaduje? 

Počet osob s vysokou hodnotou čistého jmění (HNWI) se podle stude World Wealth Report 2022 od společnosti Capgemini v roce 2021 už poněkolikáté výrazně zvýšil. Celosvětově podíl HNWI vzrostl ze 7,8 % na rovných 8 %. Nejvíce zhodnotili svůj majetek jedinci s ultra vysokým jměním (UHNWI), ačkoliv tempo růstu v této kategorii zpomalilo.

Lídrem je severoamerický trh následovaný eurozónou

Největší růst bohatství zaznamenala dle Wealth Reportu Severní Amerika (ze 13,2 na 13,8 %). Pomyslnou druhou příčku obsadila eurozóna, kde se podíl HNWI populace zvýšil ze 6,7 na 7,5 %. Ani asijsko-pacifický region ale nezahálel, a dostal se tedy na třetí příčku. Oborově se nejvíce prosazovaly robustní technologie a také telekomunikace. Po propadu způsobeném pandemií se znovu dařilo i kapitálovým fondům zaměřeným na životní prostředí a sociální správu.  

Nová generace HNWI – velký potenciál pro Wealth Manažery

Vznikají nové skupiny movitých jedinců. Jde hlavně o mileniály, technokraty, ale i ženy nebo příslušníky LGBT komunity. Nová generace vyžaduje více než jen investiční doporučení. Důležitá je pro ně nejen digitalizace služeb, ale také osobní přístup. Online a offline zkrátka musí být v rovnováze. Se svým Wealth Manažerem chtějí mít mileniálové blízký vztah založený na vzájemné důvěře a respektu. Pokud budou spokojení, velmi štědře ho odmění. 

Pro Wealth Managery to znamená jediné – upravit strategii tak, aby mohli novým afluentním klientům vyjít maximálně vstříc. Nová skupina HNWI si bude vybírat podle referencí, kvality zákaznického servisu i transparentnosti firmy. Nejspíš to bude znamenat vyšší investice do technologií a lidských zdrojů, které se ale časem mohou mnohonásobně vrátit. 

Jak si získat movité mileniály?

Specifickou skupinou jsou bohatí mileniálové, kteří mění svého Wealth Manažera extrémně často. Jen v roce 2021 se pro jiného správce svého majetku rozhodlo 53 % z nich. Nejčastěji jim vadilo navyšování poplatků, nedostatečná transparentnost nebo pomalé vyřizování požadavků. Na druhou stranu se často obracejí na poradenské firmy, se kterými spolupracují i v jiných oblastech. Těm zůstávají věrní.

Prognózy na příští měsíce

Letos se zhoršila geopolitická situace a zároveň stále pociťujeme následky pandemie. Nejisté zhodnocování majetku tedy trápí i nejmovitější klientelu. Zkušení Wealth Manažeři si ale s takovou výzvou jistě poradí. Otevírá se totiž spousta možností, například pro investice do obnovitelných zdrojů, odpovědných firem nebo spotřebního zboží.   

Celou studii World Wealth Report 2022 od společnosti Capgemini si můžete přečíst zde.




Chcete mít přístup k prémiovému obsahu, kvartální speciálům nebo dostávat newslettery se zvýhodněnými vstupenkami na akce?

STAŇTE SE ČLENEM KOMUNITY WEALTH MAGAZÍNU A ZÍSKÁTE 7 PDF MAGAZÍNŮ WEALTH MAGAZÍN – PREMIUM NA SVŮJ EMAIL!

Související články