Home AKTUALITY Nová výroční zpráva PPF dává prostor byznysu i charitě

Nová výroční zpráva PPF dává prostor byznysu i charitě

Autor Redakce

V nové výroční zprávě se PPF vyjádřila k aktuálním úspěchům a charitativní činnosti, ale také k odchodu z ruského trhu. V úvodním slově to zmínil bývalý CEO Ladislav Bartoníček, který v červnu předal vedení skupiny Jiřímu Švejcovi. Jaké další změny přinesl první rok bez Petra Kellnera?

Ne vše, co lze spočítat, se počítá…a ne vše, co se počítá, se dá spočítat.

Výroční zpráva PPF, 2022

Ne vše, co lze, spočítat, se počítá…a ne vše, co se počítá, se dá spočítat. Tuto větu naleznete hned na první straně nejnovější Výroční zprávy skupiny PPF. Tedy na první a…první. Poslední stranu nejnovější zpráva, zdá se, nemá. Dá se tak předpokládat, že letošní zpráva se ponese právě v tomto duchu. „Vidím tu také příležitost pro svobodné a demokratické země k posílení jejich hodnot. Hodnot, o které se opíráme i my všichni,“ vyjadřuje se Ladislav Bartoníček v úvodním slově zprávy v reakci na únorové napadení Ukrajiny. Válku na východě Evropy vnímá jako druhou historickou změnu od roku 1989, kdy došlo k pádu komunismu. Tentokrát však negativním směrem. Výroční zpráva skupiny se nezabývá pouze čísly, ale i ohlédnutím se za pomocí skupiny a její nadace. Společenské odpovědnosti se věnuje druhá polovina zprávy. „Letos poprvé je výroční zpráva skupiny PPF symbolicky rozdělena na dvě části. Jedna část je věnována byznysu a popisuje naše jednotlivé firmy, jejich práci, výsledky a čísla. Další část je věnována neziskovým aktivitám PPF. Popisuje příběhy, projekty, osobnosti,“ vysvětluje Renáta Kellnerová v „druhém“ úvodním slově.

Skupina PPF se v uplynulém roce rozhodla pro poměrně zásadní krok. Opustila svoje bankovní aktivity v Rusku, za které byla dlouhodobě kritizována. Přesto se dokázala dostat zpět do zisku, a dokonce se pouští do podnikání v nových odvětvích. Nezapomíná ale ani na společenskou odpovědnost. Jaké významné transakce za poslední rok uskutečnila? A komu pomáhala?

Významné transakce a návrat do zisku

Nově je zhruba polovina výroční zprávy věnována podnikání a investicím skupiny. Zatímco druhá část rekapituluje činnost Nadace PPF a další charitativní, CSR nebo udržitelné aktivity. Záleží na každém čtenáři, kterou z nich si otevře jako první. 

Během uplynulého roku vydělala skupina PPF 239 milionů eur, tedy necelých 6 miliard korun. Oproti ziskům před pandemií jde sice jen o zlomek, ale důležité je, že se skupina dostala ze ztráty. Za největší úspěch můžeme považovat zejména vstup Cetinu na trh euroobligací, prodej podílu v Mall Group polské společnosti Allegro nebo expanzi streamovací platformy Voyo. Stabilně pak rostou sektory telekomunikací nebo strojírenství.

Investice do nových oblastí

Skupina PPF se nebojí ani netradičních forem podnikání. Nejnověji je to například pronájem rekreačních jachet a dalších plachetnic. Loni v létě se tedy spojila s výrobcem těchto lodí Groupe Beneteau. Získala podíl ve firmách, které působí ve Středomoří, ale také v Karibiku nebo Tichém oceánu. Zajímavými zůstávají pro PPF také reality. V dubnu letošního roku vstoupila na trh rezidenčního developmentu v Praze a nově se v tomto oboru realizuje i v sousedním Polsku. 

Povinnost pomáhat

Odkaz zakladatele Petra Kellnera je ve skupině stále silný. „PPF nikdy nebyla výhradně o byznysu. Vždy jsme si s manželem uvědomovali, jak velkou společenskou odpovědnost s sebou nese správa tak velkého majetku, jaký dnes PPF představuje,“ popisuje Kellnerová a ke konci svého úvodního slova dodává: „Oba jsme vždy věřili – a já stále věřím – že tímto způsobem investujeme do lepší budoucnosti nejenom v naší České republice, ale i ve světe.“ K tomu neodmyslitelně patří i charitativní projekty, na které Nadace PPF každoročně vyčleňuje stovky milionů korun. Konkrétně se jedná o podporu českých neziskových organizací či vzdělávacích institucí (více zde) a také pomoc ukrajinským uprchlíkům. Právě ta je v posledních měsících stěžejní, např. směrem k dětem ukrajinských uprchlíků. Jako by se tak PPF snažila odčinit dlouhodobou úzkou spolupráci s Ruskem a dalšími autoritářskými východními režimy. 

Petr velmi rád pomáhal. Byl přesvědčen, stejně jako já, že dokud máme finanční prostředky a energii podílet se na charitativní činnosti, je to naše povinnost a společenská odpovědnost,“ říká k tomu ředitelka Nadace PPF Renáta Kellnerová.

Celou zprávu se můžete stáhnout zde.







Bezplatně se registrujte a získáte 8 speciálních vydání
Wealth Magazín – Report zdarma na svůj email, přístup
k prémiovému obsahu, promo kódy pro vstup na akce
a pravidelný newsletter s nejnovějšími trendy, analýzami a celospolečenskými tématy ovlivňující Private Wealth.




Související články