Bankovní a investiční služby v oblasti privátního bankovnictví se neustále vyvíjejí – a nejinak je tomu v případě benefitů. Přestože jsou většinou vnímány jako příjemná nadstavba, žádný poskytovatel si nemůže dovolit „zaspat“, pokud chce zůstat konkurenceschopný. Co klienti nejvíc oceňují a jak se tato oblast v současnosti mění?
Privátní bankovnictví je sice služba zaměřená především na uchování či zvyšování hodnoty majetku, na spokojenost klientů má však nezanedbatelný vliv také mnoho dalších věcí. Patří mezi ně právě i benefity, jejichž rozmanitost, užitečnost či ojedinělost může rozhodnout o tom, jakého poskytovatele služby privátního bankovnictví si nakonec zájemce vybere. „Jde o oblast, která má potenciál být velmi variabilní a inovativní. Jednotlivé služby privátního bankovnictví se v ní mohou výrazně odlišovat a neotřelý přístup k benefitům může pomoci získat konkurenční výhodu,“ vysvětluje Tomáš Petr, ředitel služby Erste Private Banking & Wealth Management.
Benefity, které šetří čas, peníze i nervy
I mezi benefity ale existují stálice, které jsou dlouhodobě oblíbené a často využívané. Patří mezi ně zejména cestovní pojištění a možnost zdarma trávit čas v letištních saloncích – tedy výhody, které jsou spojené s cestováním, ať už jde o cesty služební, nebo soukromé. Čekání na let tak může být vcelku příjemné a klient může tento čas vyplnit prací nebo relaxovat. „Volný vstup do letištních salonků patří u našich klientů mezi nejoblíbenější benefity,“ říká Tomáš Petr za službu Erste Private Banking, která je prostřednictvím partnerské společnosti schopna zajistit přístup do více než 1 100 salonků po celém světě.
Možnost využívat letištní salonky, ale i cestovní pojištění se zpravidla vztahuje na celou rodinu klienta včetně vnoučat. Kryje nejen léčebné výlohy, ale také například storno zájezdu nebo asistenční službu – tu klient ocení zejména v situaci, kdy potřebuje vyřídit administrativu spojenou s transportem do nemocnice v zahraničí či zpět do České republiky.
Pojištění může ušetřit desítky či stovky tisíc korun, výjimkou ale nejsou ani částky v řádu milionů. Náklady na repatriaci zraněné dcery jednoho našeho klienta z Dillí do České republiky dosáhly tří milionů korun. Vzhledem k velké vzdálenosti a také proto, že nebylo možné využít pravidelné linky, byla dopravena zpět dvěma leteckými speciály. V současnosti Erste Private Banking chystá pro klienty několik dalších vylepšení: už brzy například najdou přehled všech benefitů přímo ve svém internetovém a mobilním bankovnictví, aby měli všechny informace vždy po ruce.
Výjimečné zážitky, přístup k informacím a networking
„V Erste Private Banking chceme klientům zprostředkovávat služby a akce, které pro ně mají skutečný přínos. Ať už z pohledu výjimečnosti, anebo užitečnosti. Proto pořádáme také pravidelné investiční semináře s osobnostmi české ekonomiky, během kterých rozebíráme aktuální ekonomický vývoj a trendy v oblasti investic. Naši klienti se mohou připojit odkudkoli online a ptát se na všechno, co je v této souvislosti zajímá,“ říká Tomáš Petr.
Erste Private Banking dále pořádá akce na témata rezonující ve společnosti nebo klientově životě. Například vzdělávací program Next Generation Academy, který se věnuje převodu majetku na další generace, nebo diskuse s vědeckými odborníky pod názvem „Energie mění svět“.
Benefity spadající do oblasti společenských, kulturních či sportovních akcí mají ještě jeden nezanedbatelný přínos. Pro klienty jsou příležitostí k vzájemnému setkávání a navazování přátelských i obchodních vztahů.
Budoucnost: vysoká míra personalizace a pomoc při řešení různých životních situací
Trendem posledních let je stále větší personalizace benefitů a jejich rozšiřování mimo oblast cestování. Vedle služeb jako Concierge nebo třeba golfový program pro klienta i jeho doprovod jsou to také různé na míru připravené zážitkové akce. V Erste Private Banking se na ně zaměřuje Experience Program, díky kterému se klienti například mohou podívat do nevšedních, běžné veřejnosti nepřístupných míst, zažít individuální trénink s olympijským vítězem a podobně. Speciální událostí mimo zmíněný Experience Program pak může být třeba pozvánka na zahájení olympijských her nebo operní gala v italském amfiteátru.
V oblasti necestovních benefitů zavedlo Erste Private Banking mimo jiné například službu lékaře na telefonu. Lékař poskytne konzultaci a může poslat SMS recept, případně zajistí propojení se specialistou na danou oblast.
Výpomoc s něčím, co potřebuje téměř každý – byť tentokrát nešlo o žádné závažné téma – nabídla služba Erste Private Banking také o loňských Vánocích. Svým klientům na přání zařídila vánoční stromeček a kapra s dovozem zdarma až domů. Akce se setkala s velmi pozitivním ohlasem. Šlo v podstatě o rozšíření služby Concierge na všechny klienty, kteří o ni měli v předvánočním shonu zájem.
V oblasti benefitů nepochybně platí, že mohou být tak různorodé, jak různorodí jsou ti, kteří je využívají. A že největším „benefitem“ v rámci privátního bankovnictví jako takového je privátní bankéř, který dobře zná situaci konkrétního klienta a jeho potřeby.
Autor: Laura Nováková – Erste Private Banking