Home AKTUALITY Deváté číslo Wealth Magazín – Premium je nadupaný osobnostmi z rodinných firem, (rodinných) minipivovarů i předními experty. Co se v něm dozvíte?

Deváté číslo Wealth Magazín – Premium je nadupaný osobnostmi z rodinných firem, (rodinných) minipivovarů i předními experty. Co se v něm dozvíte?

Autor Eva Ulrichová

České rodinné firmy, NextGen, experti i majitelé českých (rodinných) minipivovarů. Nejnovější číslo Wealth Magazín – Premium je nadupaný osobnostmi, a co víc, jejich názory, radami a inspirací! Co vše se v devátém čísle můžete dozvědět?

Co vše je potřeba zvážit při založení vlastního pivovaru? Jak do pivovarnického průmyslu zapojit další generaci? Nebo jaké výzvy překonávají čeští NextGen při převzetí rodinných firem? I to jsou otázky, které pro Wealth Magazín – Premium zodpovídají inspirativní majitelé českých podniků. Jako vždy jsme se ale také obrátili i pro rady expertů, kteří se s čtenáři podělili o jejich know-how v oblasti správy investičního majetku, přesgeneračního plánování i předání rodinného podniku. Přinášíme vám tak inspiraci, rady od odborníků a praktické tipy pro řízení nejen soukromého a rodinného bohatství, ale i vztahů v podnikatelské a vícegenerační rodině. Představujeme nové číslo Wealth Magazín -Premium, který vám otevře dveře k úspěšné a udržitelné strategii pro správu a plánování vašeho (rodinného, soukromého) bohatství.


V budoucnu to bude moje rodina.

Držitelem stoprocentního podílu akcií je moje osoba. V budoucnu to ale bude moje rodina. Nyní řešíme, jakým způsobem se připravíme na vlastnické předání společnosti potomkům, pokud budou mít zájem. Já doufám, že ano,“ prozradil v rozhovoru pro Wealth Magazín – Premium Marcel Soural, otec zakladatel společnosti Trigema. Jeho syn Vít vzápětí potvrdil zájem ve společnosti setrvat. „Trigema je jako náš další sourozenec. Máme k ní velkou citovou vazbu a chceme, aby se firmě dařilo, a zároveň aby dělala smysluplné věci, které vytvářejí hodnotu pro celou společnost,“ dodal Vít později. V rozhovoru dále nastiňují další budoucnost rodiny i firmy a strategie, kterými chtějí dosáhnout své vícegenerační vize. Celý rozhovor se dočtete na straně 38.

„Spousta pivovarníků dnes řeší, co bude dál s jejich pivovarem.“

K podnikům rodičů mnoho dětí dnes nemá vztah, není to generační záležitost, kde pracovala maminka, babička, tetička a tak dále. Děti jen vidí, že podnikatelé pracují od rána do večera, řeší mnoho záležitostí a problémů, to pak nechtějí v podnikání pokračovat. Neváže je k tomu rodinná historie. Spousta pivovarníků dnes řeší, co bude dál s jejich pivovarem – a není to problém jen pivovarů. Jak předat odkaz další generaci, když není vůbec připravená? Řešíme to i my,“ sdělil Tomáš Vodochodský, jeden z majitelů Černokosteleckého pivovaru v rozhovoru. „To je také důvod, proč všechno necháváme zapsat do muzejní sbírky, Takto s tím nikdo nemůže nic udělat, prodat to. Je to určitý způsob ochrany majetku,“ dodává jeho společník, Milan Starec. V rozhovoru dále hovoří o tom, co vše je potřeba při zakládání pivovaru, jaké jsou celní a daňové povinnosti nebo jak přistupují k zachování podnikatelského odkazu. Celý rozhovor naleznete na str. 64.

„Klíčem k úspěchu je dialog a spolupráce.“

Naším cílem je, aby podnikání sloužilo nejen jako zdroj obživy, ale také jako prostředek k posílení rodinných vazeb a předávání hodnot z generace na generaci,“ řekl Ivan Husák v rozhovoru o rodinném pivovaru Zichovec, který před lety zakládal. V pivovaru jsou nyní zapojení i jeho synové – Ondra a Honza. „Naším záměrem je nevázat bezpodmínečně budoucí generace rodiny k účasti na řízení pivovaru, ale zároveň vytvořit podmínky pro jejich možný zájem v budoucnu,“ doplnil zakladatel. Dále se s námi podělil o to, jakým způsobem vytváří podmínky pro aktivní zapojení členů rodiny do řízení pivovaru, přiblížil strategii rodiny pro zachování rodinného majetku a vyprávěl příběh toho, jak se z malého vesnického pivovaru stal rodinný minipivovar. Více si můžete přečíst na str. 16.

„Společný cíl něco nebo někoho podpořit může rodinu spojovat.“

Rodinná filantropie má obrovský potenciál posilovat vztahy v rodině,“ vysvětlila v rozhovoru pro Wealth Magazín – Premium Michaela Kreuterová, expertka na filantropii. „Pokud se dobročinnost stane každoroční tradicí nebo dokonce způsobem života, může rodičům a prarodičům pomoci vštípit další generaci držitelů majetku filantropické hodnoty,“ doplnila. V rozhovoru dále rozvedla pojem strategická filantropie i to, jakým způsobem může právě filantropie pomoct sdílení hodnot v rodině, potažmo pro zachování rodinného bohatství přesgenerace. To vše je na str. 82 devátého vydání Wealth Magazín – Premium.

O svůj názor se podělili přední čeští a slovenští experti i čeští NextGen. Zodpovídali pro Wealth Magazín – Premium tyto otázky:

NÁZORY EXPERTŮ:

Jak na investice do technologií a technologických společností v době vzestupu umělé inteligence?

  • Timur Barotov (BH Securities), Pavel Jíša (CLEVERTY Advisors), David Novotný (Conseq Investment Management)

Jakou strukturu pro mezigenerační plánování majetku doporučujete a proč?

  • Pavel Kolář (Multi Family Office), Martina Brůnová (PwC Legal), Erika Matwij (Inštitút Rodinného Businessu)

Kdy je vhodná doba na předání rodinného podniku?

  • Michal Rádek (Léčení firem), Martin Hrdlík (KPMG Legal), Lucie Doubravová (Deloitte Česká Republika)

OČIMA NEXTGEN

Co pro Vás bylo největší výzvou při převzetí rodinného podniku?

  • Jaromír Tomšů (Satturn Holešov), Jan Musil (LIKO-S), David Jelínek (JELÍNEK – výroba nábytku), Mariana Nesnídalová (L. Hainz)

Chcete získat celé vydání v digitální i tištěné verzi? Objednejte si samostatné vydání nebo roční předplatné na adrese send.cz/wealth nebo klikněte na odkaz níže.

Deváté číslo Wealth Magazín – Premium vyšlo 18. března 2024

Foto: Redakce / Markéta Mandíková, Wealth Magazín

Cena výtisku

Výtisk tohoto vydání Wealth Magazín – Premium si pořídíte již za 300 Kč včetně DPH a poštovného po České republice.

V případě zakoupení ročního předplatného Wealth Magazín – Premium ušetříte 200 Kč ročně! Roční předplatné je v ceně 1.000 Kč včetně DPH a poštovného po České republice a obsahuje všechny kvartální výtisky roku 2024 doručené na vaši adresu a přístup k digitálnímu vydání časopisu.


Děkujeme partnerům vydání:

Co je to Wealth Magazín – Premium?

Wealth Magazín – Premium je kvartální tištěný časopis s exkluzivními tématy a inspirací pro české a slovenské rodinné firmy, nastupující generaci „NextGen“, úspěšné podnikatele, movité / kvalifikované investory nebo jejich zástupce a experty z řad Family Offices, Wealth Managerů a dalších privátních poradců. Od roku 2024 je Wealth Magazín – Premium dostupný pouze předplatitelům a členům exkluzivního Wealth Club Premium.

Kupte si roční předplatné a získáte 4 čísla Wealth Magazín – Premium!

Ročním předplatným Wealth Magazín – Premium získáváte vyšší úroveň informací a exkluzivní inspiraci pro správu, plánování a zachování vašeho soukromého i rodinného majetku, hodnot nebo firmy:

Foto: Šimon Ustal / Redakce
  • Rady expertů: Každé číslo obsahuje rady od renomovaných expertů v oboru správy majetku, plánování bohatství nebo řízení rodiny.
  • Private Wealth tipy: Od pohledu NextGen přes řízení rodinné firmy po efektivní investiční strategie. Naše články vám poskytnou nejnovější informace v oblasti Private Wealth a pomohou vám nejen zůstat v obraze, ale také se rozhodnout pro ty nejlepší možnosti.
  • Inspirujte se: Nechte se inspirovat českými a slovenskými osobnostmi, jak přistupují ke správě, plánování a zachování jejich rodinného i soukromého bohatství do dalších generací.

Další výhody předplatného:

  • Exkluzivní obsah: Předplatitelé mají přístup k exkluzivnímu obsahu, který není dostupný veřejnosti.
  • Slevy a benefity: Získávejte slevy na akce, workshopy nebo konference v oblasti osobního rozvoje a finančního plánování.
  • Dárek k předplatnému: Členství v bezplatné úrovni Wealth Clubu a být tak součástí rozsáhlé komunity českých a slovenských rodinných firem, investorů, Family Offices nebo zástupců NextGen






Bezplatně se registrujte a získáte 8 speciálních vydání
Wealth Magazín – Report zdarma na svůj email, přístup
k prémiovému obsahu, promo kódy pro vstup na akce
a pravidelný newsletter s nejnovějšími trendy, analýzami a celospolečenskými tématy ovlivňující Private Wealth.




Související články