FaceUp Technology oznamuje investici 70 milionů korun a otevřenou firemní kulturu chce budovat ve firmách po celém světě. FaceUp začínal jako studentský neziskový projekt upozorňující na šikanu na školách. Postupně se rozšířil i do firemního prostředí, kde pomáhá s budováním tzv. speak-up culture neboli otevřenou firemní kulturu. Úspěšný byznys s přesahem, který působí v 60 státech na všech kontinentech, nyní hlásí investici od tří českých fondů. Prostředky od Reflex Capital, Tilia Impact Ventures a Lighthouse Ventures chce využít na posílení globální expanze.
Jan Sláma, David Špunar a Pavel Ihm společně podnikají už od 13 let. První neziskovou verzi aplikace NNTB (Nenech to být, ve světě FaceUp), která slouží k upozornění na šikanu ve školách, vytvořili v roce 2017 během studia na brněnském gymnáziu. V roce 2020 se s komerční verzí produktu rozšířili i do zaměstnaneckého a firemního prostředí, kde FaceUp Technology poskytuje all-in-one platformu na budování otevřené a bezpečné firemní kultury.
Firma, jejíž misí je pomáhat odhalovat nekalosti, ať už se dějí kdekoliv, aktuálně eviduje přes 1500 platících klientů v 60 státech, z toho více než 200 v USA. Díky FaceUp Technology přijaly organizace z celého světa už více než 20 000 podnětů, upozornění i nápadů na zlepšení.
Úspěch, s jakým se FaceUpu daří kombinovat byznys a smysluplnou misi se společenským přesahem, odráží i složení investorů. Transakci vedl Reflex Capital v čele se zakladatelem Mallu Ondřejem Frycem. Přední český fond má v portfoliu kromě globálních B2B SaaS řešení jako Productboard, Smartlook nebo Keboola také projekty zaměřené na impact jako například Rekola. Následoval Tilia Impact Ventures, fond se zaměřením pouze na financování projektů s pozitivním dopadem, který vedl komerční, finanční a dopadové due diligence. Transakce představuje druhou největší v jeho historii. K investici se připojili také Lighthouse Ventures.
„Celkem jsme měli zájemce ze 14 fondů, kteří dohromady nabízeli přes 7 milionů dolarů. Proč jsme si vybrali zrovna tyto investory? Reflex vnímáme jako top-tear fond Česka a obdivujeme dosavadní výsledky Ondřeje Fryce, jak z pohledu vlastního budování Mallu, tak z pohledu investic do globálních B2B SaaSů, například Productboardu, Smartlooku, BrandEmbassy, Apiary, Webnode nebo Kebooly. Tilia si nás získala svým zaměřením na sociální dopad jejich investic a extrémně profesionálním přístupem. LHV zapůsobili svojí proaktivitou, flexibilitou, neformálností a pozitivními referencemi od stávajícího portfolia startupů i co-investorů,” popisuje Jan Sláma, CEO FaceUp Technology.
„Tým FaceUp nás zaujal nejen pozoruhodnou globální trakcí, ale i skvělým zakladatelským týmem, kde se potkává ambice, kompetence i dobré srdce,” komentuje investici Ondřej Fryc, zakladatel Reflex Capital. „Většinu našeho vědomého času trávíme buď ve škole nebo v práci. Obě prostředí mohou být velmi toxická, ať už kvůli šikaně, bossingu, politikaření, korupci a tak dále. To nám z života může udělat peklo. Mám obrovskou radost, že FaceUp rozvíjí řešení, která skutečně míří na příčiny těchto problémů,” říká k tomu Petr Vítek, partner fondu Tilia Impact Ventures, který je podporovaný Evropským investičním fondem skrze InvestEU Fund. „Honza se svým týmem vybudoval jednoduše škálovatelný produkt, který používají největší korporace pro řešení svých firemních neduhů nejen v USA, ale i po celém světě. Jsme rádi že můžeme být jeho součástí,” dodává Michal Zálešák, zakladatel fondu Lighthouse Ventures.
Velká část investice půjde do produktu a jeho diferenciace: „Produkt posouváme z dosavadního whistleblowing softwaru do komplexnější platformy pomáhající firmám budovat speak-up culture. Tu vnímáme jako základní nastavení všech firem, které chtějí svým zaměstnancům umožnit bezpečně a bez obav klást otázky, sdílet nápady nebo mluvit o problémech a komplikacích,” uvádí David Špunar, COO FaceUp Technology, a dodává: „Zbylá část investice pak poputuje do růstu a expanze. Díky tomu budeme moci pomoct dalším desetitisícům uživatelů po celém světě a zároveň několikanásobně zhodnotit finance investorů. Jsem rád, že se nám daří dokazovat, že propojení byznysu a společenské odpovědnosti dává smysl.”