AI revoluce v digitálních nástrojích se koná, ale mnohem všednějším způsobem, než o jakém mluví technologičtí vizionáři. Nasazení AI agentů a pokročilá automatizace přináší firmám především rychlost, s jakou dokážou reagovat na aktuální zákaznické potřeby. To ukázal Digifest, největší český veletrh AI, nástrojů a aplikací pro firmy. Novinky zde představilo přes 40 firem v čele s Dáváme, Pipedrive nebo Make, registrovalo se 7 200 lidí.
„Velká část úspěchu při prodeji závisí na tom, jak rychle přejdete od konverzace k akci. Pokud se do pěti minut nepropojíte se zákazníky, tak odejdou. Nespokojí se však s generickou odpovědí, ale naopak očekávají adresování svých potřeb. Kouzlo přichází v momentě, kdy okamžitě po dokončení vašeho hovoru obdrží do e-mailu personalizovanou odpověď s poděkováním a jasně popsanými navazujícími kroky. A to jen díky tomu, že znáte jejich potřeby, chování a sentiment. Teprve když máte k dispozici kvalitní data ve svém CRM, dobře nastavenou automatizaci a AI agenty, můžete efektivně prodávat,“ říká Sean Evers, VP of sales & partner v Pipedrive.
Inovace se týká nejen velkých korporací, ale i malých a středních podniků
Schopnost inovovat a pružně reagovat na změny se stává jedním z nejdůležitějších faktorů úspěchu firem napříč velikostmi i odvětvími. Tlak na efektivitu i rychlost zavádění nových řešení pociťují jak malé podniky, tak velké nadnárodní korporace. Nástroje pro automatizaci a zjednodušení pracovních procesů se tak stávají klíčovou součástí jejich strategie, potvrdil Peter Trenkner ze společnosti Make. Právě tato platforma dává firmám do rukou nástroj, který otevírá prostor pro inovace na všech úrovních.
„Schopnosti inovovat a flexibilně reagovat na změny jsou dnes pro firmy zásadní. Uvědomují si to jak malé podniky, tak i nadnárodní korporace. Make jim dává do ruky nástroj, který nevyžaduje znalost kódování a snižuje závislost na IT či technologických týmech. Dávno tak neplatí, že inovace vznikají v hlavách šéfů nebo odděleních vývoje. Možnost navrhovat řešení odemyká inovační potenciál na všech úrovních společnosti a umožňuje řešení problémů na všech úrovních organizace. To využívají k akceleraci růstu společnosti Warner Bros., Meta, Spotify nebo také český Rohlík.“
Peter Trenker, head of product growth ve společnosti Make
Automatizace s sebou nese i komplexitu
Zároveň se ukazuje, že proces automatizace s sebou nese i značnou komplexitu. Firmy často čelí překážkám spojeným nejen s technickou náročností, ale i s potřebou orientace v různých ekosystémech, jako jsou CRM nebo AI platformy. „Pokud přemýšlíte o automatizaci svých pracovních postupů, nebo jejich přenechání AI agentovi, můžete nad tím strávit obrovské množství hodin. Komplexita je totiž obrovská a s velikostí firmy se jenom zvětšuje. Nejde jen o to, znát konkrétní procesy, ale také možnosti jednotlivých nástrojů. To vyžaduje technickou práci, know-how a znalost jednotlivých ekosystémů, jako jsou CRM nebo AI & automatizační platformy. Coby partner Pipedrive, Make nebo ClickUp vidíme, že firmy chtějí fungovat efektivně hned, bez procházení slepých uliček,“ doplňuje Lukáš Novotný, konzultant automatizací ve společnosti Dáváme. Tlak na efektivní digitalizaci a automatizaci tak přirozeně posouvá firmy směrem k řešením, která nejsou závislá pouze na specializovaných IT týmech, ale otevírají prostor k inovacím napříč celou organizací. Tento přístup se stává novým standardem nejen ve světových korporacích, ale i ve stále větším počtu českých firem.
Kromě digitálních nástrojů se na Digifestu prezentovala také řešení pro virtuální a imerzivní realitu. Výukový nástroj VR Rescue umožňuje trénink první pomoci prostřednictvím virtuální reality. Uživatelé tak mohou zažít realistické a emočně nabité situace, ve kterých si natrénují správné postupy při záchraně lidského života – včetně rozpoznání bezvědomí, zavolání pomoci, provedení správné resuscitace nebo použití AED. Nejnovější XR technologie kombinované s umělou inteligencí pak představila společnost YORD, která přinesla interaktivní VR/AR zážitky prostřednictvím Apple Vision Pro. Ukázala, jak technologie mění přístupy v marketingu, školeních, prezentaci produktů či obchodních strategiích. Zlínská technologická firma Blogic pak prezentovala svůj prototyp robota, kterého vyvíjejí studenti na tamní Univerzitě Tomáše Bati.
Zdroj: Redakčně upravená tisková zpráva z eventu Digifest